xjaiimm.reismee.nl

3 weken in Londen.

Hallo Allemaal,

De tijd vliegt hier. En dat is natuurlijk een goed teken. Ik ben al bijna een maand hier. Gek idee dat ik dan al op 1/6 van mijn verblijf in Londen zit. Ik ben stiekem best blij als ik weer terug naar Nederland kan gaan. Dat mag ik eigenlijk helemaal niet zeggen, want mijn avontuur is pas net begonnen. Het is ook zeker niet zo dat ik heimwee heb. Meer dat alles anders is en dat je daar gewoon erg aan moet wennen. Dat wennen gaat gelukkig snel. Soms gaan dingen al zo automatisch dat je niet eens meer door heb dat je in een ander land woont.

Laat ik eens vertellen wat ik de afgelope tijd allemaal gedaan heb!

Elke donderdag ga ik dus naar een Engelse conversatie klas in Putney. En afgelopen donderdag hadden we met zijn allen een kerst lunch. Dit was ontzettend gezellig en ik heb veel nieuwe mensen leren kennen. Iedereen had wat lekkers gemaakt of gekocht en het zag er hemels uit. Ik zal wat foto's posten zodat jullie het kunnen zien. Het is een ontzettend gezellige groep en iedereen is leuk met elkaar. Er zijn mensen van 17 jaar oud, maar ook mensen van in de 50. De een is een au pair, de ander woont al een tijdje in Engeland, sommige zijn student, etc. Wat ik zo leuk vind is dat er zoveel verschillende afkomsten zijn. Er zijn Spanjaarden, Polen, Columbianen, Italiëanen, Mexicanen, Chinezen, Duitsers, etc. En natuurlijk een Nederlander; moi! Het is dus niet alleen handig om Engels te leren, maar ook een geweldige plek om mensen uit verschillende plekken van de wereld te leren kennen.

Voor de lunch was ik snel naar de supermarkt gegaan om wat te halen en toen zag ik een kerst boekje liggen. Dat boekje heb ik meegenomen en daar stonden allemaal leuke dingen in om te bakken. Florence was namelijk vrijdag vrij en ging 's ochtends met een vriendje spelen. Ik haalde haar om 14.00 op en moest daarna leuke dingetjes met haar doen. Het leek me wel een leuk idee om iets met haar te bakken. In dat boekje stonden kerstboomkoekjes en die zagen er echt geweldig uit. Dus die hebben we gemaakt. Ze waren iets te hard, aangezien ik niet echt een ovenwonder ben, maar ze smaakten heerlijk. Ik zal ook daarvan wat foto's posten!

Na het bakken zijn we gaan schilderen. Florence moest namelijk een dinosaurus maken voor school. Ik had op internet wat inspiratie opgedaan en toen zijn we eierdozen en toiletrollen gaan verven. Het resultaat is geweldig. Het is een unieke dino geworden die zeker weten iedreeen aan het lachen zal maken met zijn grote ogen. (zie foto's).

Zaterdag heb ik de hele dag aan mijn cursussen besteed en zondag zou ik met een meisje afspreken die ik via facebook heb leren kennen. Zij is ook een au pair en komt uit Italië. We spraken bij hyde park af. Mevrouw kwam alleen niet opdagen. Dus ik ben zelf even in winterwonderland gaan kijken en door Harrods gelopen. Geweldig om het allemaal te zien. Winterwonderland is gewoon een mega kermis!

Elke week eten de meiden pizza, pasta of kip en het komt ondertussen een beetje me strot uit. Dus ik ben iets anders gaan koken voor mezelf. Maandag heb ik courgette asagne gemaakt en vandaag broccolisoep klaargemaakt voor vanavond. Op aanraden van me vriend. Het klinkt apart, maar t smaakt echt heerlijk. En het ziet er ook super lekker uit!

Ik moet nu snel Florence ophalen en daarna door om Violet op te pikken dus ik ga weer. Bedankt voor het lezen. Ik hou jullie op de hoogte.

X Jamie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!