xjaiimm.reismee.nl

Op vakantie naar.... Nederland

Jeetje het is al weer een hele tijd geleden dat ik iets geschreven heb. Het was een behoorlijk drukke periode. Was? Ik bedoel is. Ik ben nu in Nederland. Het voelt zo raar dit blog te schrijven vanuit mijn eigen bureau, in plaats vanuit mijn bed in Londen. Jep, ik heb daar geen bureau helaas…

Het sinterklaas weekend was mijn vriend mij komen opzoeken in Londen. We hebben toeristje gespeeld. Stom eigenlijk, als je er woont en werkt ga je helemaal niet al die toeristische dingen bekijken. Terwijl ik , als ik straks naar Nederland kom, wil zeggen dat ik alles gezien heb! Dat weekend hadden we dus een ontzettend strak schema gemaakt en geprobeerd zoveel mogelijk te bezichtigen. In de ochtend hebben we de koffers bij mijn hostfamilie gedumpt. Ze waren niet thuis, dus dat betekende dat we later nog een keer langs moesten komen, om ze aan elkaar voor te stellen. Na alle spullen achter te hebben gelaten, zijn we een plekje gaan zoeken om lekker te ontbijten. Het was belachelijk druk overal. Toen zijn we maar naar Victoria gegaan. Vanuit daar zijn we naar Buckingham palace, de Bigben en Londen Eye gelopen. Hierna gingen we gewoon wat rond lopen en kwamen we met het geweldige idee om te gaan fietsen. Fietsen in Londen? Nope geen goed plan. Ze hebben niet eens fietspaden, en het verkeer vind ik persoonlijk een chaos. Maargoed, dat gingen we dus doen. Met de fiets zijn we eerst naar een supermarkt gegaan om allemaal lekkere dingen te kopen. In Londen kan je zo goedkoop heerlijke, verschrikkelijk ongezonde, koekjes en donuts halen. Dus daar hebben we gelijk gebruik van gemaakt. Na onze vreetbui zijn we over de Tower Bridge gaan fietsen. Echt een super leuke ervaring. Wel erg gevaarlijk, omdat je om je heen aan het kijken bent terwijl je gewoon midden op een drukke weg fietst. Wel erg mooi om de brug van zo dichtbij te zien. Je kan er overigens ook gewoon er overheen, op een voetpad, lopen, maar we waren toch aan het fietsen, dus why niet fietsen? Hierna zijn we opzoek gegaan naar een eettentje. Daarna leek het ons een goed plan richting ons hotel te gaan. De prijzen zijn in december ontzettend duur dus we hadden ons hotel helemaal in Heathrow geboekt. Fanatiek dat we waren, waren we van plan om er helemaal fietsend heen te gaan. Na nog geen uur beseften we al dat het geen goed idee was en hebben we maar de metro naar het hotel gepakt. Het was gelukkig een mooi hotel. Geboekt voor 40 pond voor Ă©Ă©n nacht.

De volgende morgen probeerden we vroeg op te staan zodat we nog meer van Londen konden bekijken. We zijn met de metro naar Hammersmith gegaan. We gingen er aan een andere kant uit dan ik normaal deed, en kwamen toen in het winkelcentrum terecht. Dat werd dus lekker even shoppen en koffietje met gebakje nemen. De tassen werden te zwaar en toen zijn we naar mijn hostfamilie gegaan. Ze waren weer niet thuis, dus toen zijn we daarna naar Hyde park gegaan. Natuurlijk om winterwonderland te bezichtigen. Echt super mooi! En echt huge! De tijd vloog voorbij en we zijn rond zes uur weer naar huis gegaan. Dit keer waren ze er wel. Assem had allemaal chocolade letters voor de meiden gekocht. Dat kennen ze niet in Engeland (denk ik). Erg “handig” van ons om het tijdens het eten te geven, en ze werden er meteen druk van. We zijn dus weer snel weggevlucht om nog ergens wat te eten en vervolgens naar Victoria Coach Station te gaan. Afscheid nemen is waar L

Een weekje later kreeg Florence vakantie. In Engeland begint de kerstvakantie zo vroeg en duurt gewoon één maand. Echt belachelijk. Vanaf dat moment heb ik dus gewoon geen vrije tijd meer doordeweeks. Van ’s ochtend vroeg tot ’s avonds laat oppassen. Moeilijk om een kind constant bezig te houden. Vooral als ze geen concentratie heeft. Kerst is hier wel een goede tijd voor. We hebben heel veel leuke kerstdingetjes geknutseld. Ik zat wat foto’s ervan laten zien.

Dat weekend heb ik wat ander au pairs ontmoet. Ik ben met ze naar Sloane Square geweest, om te shoppen. In de avond hadden we bij Byron hamburgertje gegeten en daarna een Engelse pub ontdekken. Erg gezellig. Er was ook een Nederlandse au pair bij. Eindelijk iemand om gezellig Nederlands mee te praten. Het was een hele leuke dag. Het voelt echt fijn om met mensen van je leeftijd om te gaan. Het klinkt zo raar dat het allemaal zo lang duur om echt vrienden te maken. In Nederland rol je er gewoon in doordat je werkt met mensen van jouw leeftijd en op school zit met mensen van jouw leeftijd. Bovendien ken je via mensen waar je dan gewoon constant mee om blijft gaan. Nu moet ik geforceerd nieuwe mensen leren kennen, anders heb je geen sociaal leven meer. Wel een goede uitdaging om onafhankelijk en zelfstandig te worden. Ik merk echt dat ik in Londen niet alleen Engels heb geleerd, maar ook qua persoonlijke ontwikkelingen positief verander.

Ik kwam die nacht twaalf uur thuis en de volgende dag weer “heerlijk” half zeven op ;’(. Die week kreeg ook Violet vrij van school. Nu dus twee meiden om constant bezig te houden. In de vakantie hebben ze meer playdates (afspraken met vriendjes en vriendinnetjes). Aan de ene kant vind ik dit fijn, omdat ik dan niet constant iets hoef te verzinnen om ze bezig te houden. Aan de andere kant ben ik op zulke dagen alleen maar aan het opruimen.

Die vrijdag heb ik met het Nederlandse meisje afgesproken. Zij heet btw Tessa. Ze woont echt super toevallig op vijf minuten loopafstand en in Nederland ook dichtbij. Ik ben met haar vrijdag naar een pub in de buurt gegaan. Normaal ben ik niet echt van het uitgaan, maar dit is wel echt supergezellig. Wel duur om in Londen uit te gaan. Als ik het omreken betaal ik gewoon 10 euro voor een wijntje.

Dat weekend heb ik kerstinkopen gedaan. Daar was ik door de vakantie van de meiden nog helemaal niet aan toegekomen. Twee dagen de tijd om alles te halen. Zaterdag ben ik naar Putney gegaan. Hier vond ik alles wat ik voor de familie wilde kopen. Ik heb veel te veel aan ze besteed. Misschien wel 60 pond > 80 euro dus. Heerlijk om allemaal schattige kinderdingetjes te kopen. Voor Florence heb ik twee shirtjes van Frozen, een dinosaurus opgraaf pakketje (archeoloogachtig iets) (Het thema op school is dinosaurussen, dus ze is er helemaal weg van), en een Frozen cupcake mixpak. Voor Florence een mok met honden, stickers van honden ( ja ze houdt van honden), een plaid met sterretjes, nagelvijlen met hondjes erop en een kerst-dvd wat gaat over een hond. Voor de ouders nog een dvd en een kaars. Toen ik thuiskwam gingen de meiden naar de kapper. Het was een mooi moment voor mij om snel alle cadeautjes in te pakken. Ze kwamen precies terug op het moment dat ik alles had ingepakt. Heel enthousiast gingen ze me helpen alles onder de kerstboom te leggen. Geen dankjewel of iets het enige wat ik te horen kreeg was dat ze meer cadeautjes wou. Haar vader zat er gewoon bij. Op dit soort momenten sta ik echt gewoon versteld.

Zondag, de laatste dag dat ik nog vrij was om cadeautjes te kopen, heb ik voor mijn familie in Nederland nog wat dingetjes gekocht. Voor mijn moeder moest ik een verjaardagscadeau, kerstcadeau en ze heeft haar diploma gehaald voor een natuuropleiding, dus drie cadeautjes. Voor Assem in Victoria echt een geweldig t-shirt met de tekst : My wife went to London and all I got is this lousy T-shirt. Ik vier nog kerst met vrienden, dus voor de persoon die ik heb moest ik nog wat halen. Helaas kon ik niet voor iedereen wat halen en moest ik alweer terug naar huis.

Wat ik nog niet heb verteld, maar al een tijdje geleden heb afgesproken. Ik ben met kerst en oud en nieuw in Nederland. Ik heb die zondag mijn ticket geboekt. De tickets zijn nu echt heel erg duur. De bus was dus voor mij de enige optie. Naja ik kan het wel betalen, maar 200 voor een vliegticket vind ik echt te ver gaan. Ik ben nu voor 40 euro met de bus naar Nederland gekomen. Ik was van plan alleen een trolley mee te nemen, maar vanwege alle cadeautjes paste mijn spullen er niet in. Ik kreeg van mijn hostmom ook nog cadeautjes voor mijn familie, en daardoor moest ik uiteindelijk een grote zwarte koffer van mezelf meenemen. Die uiteindelijk net aan dicht kon. Ik heb wat boeken van mijn cursus meegenomen en de rest van de ruimte zat gewoon vol met cadeautjes.

Dinsdag ben ik in de ochtend met de meiden naar de film gegaan en in de middag hebben we wat spelletjes gespeeld. Dit doen ze blijkbaar nooit, en daardoor kunnen ze echt totaal niet tegen hun verlies. Rond zes uur kwam Helen thuis en om zeven heeft ze me naar Victoria Coach Station gebracht. Het was een complete chaos daar. Helemaal vol met mensen. Drama om in te kunnen checken. Ben uiteindelijk toch op tijd in de bus terechtgekomen. We deden er drie uur over om vanaf de controle bij de boot ook echt de boot in te komen. Normaal duurt dit ongeveer een uurtje, maar die avond was echt verschrikkelijk. Na de boot was het half drie en vanaf dat moment kon ik pas proberen te slapen. Om half negen kwam ik ’s ochtends in NL aan. Assem kwam me halen en toen ben ik heerlijk me bedje ingedoken. Om een uur ging ik bij mijn moeder lunchen en toen is zij weggegaan naar Valkenburg voor een paar daagjes. Ze had niet eens een kerstboom, dus ik ben gelijk met Assem een kerstboom gaan zoeken. Beetje laat. Er waren alleen lelijke over. Na twee uur zoeken kwamen we er uiteindelijk een tegen die we voor een tientje mee mochten nemen! J Overal kerstuitverkoop dus ook nog wat leuke versiering gehaald en toen zijn we de boom gaan doen. In de avond lekker ergens wat gaan eten en toen ben ik in de avond naar me papa gegaan. Het voelt zo fijn om mijn familie weer te zien <3.

Woensdag ben ik ’s ochtends even bij mijn opa en oma langsgegaan en daarna ben ik verder gegaan met mijn kerstshoppen. In de avond heb ik thuis lekker Thais gegeten. Zo heerlijk om even geen pasta, kip of patat te eten (aangezien dit een van de enige dingen zijn die de meiden lusten).

Gister lekker kerstontbijtje met het gezinnetje en in de avond bij familie heerlijk gegeten.

Pff ik heb echt gewoon geen zin om terug te gaan. Mijn hostfamilie is vriendelijk. Echt. Maar het gedrag van de kinderen is gewoon erg lastig, omdat de ouders niet consequent zijn. Bovendien merk ik nu echt dat ik dingen waardeer en zie wat er belangrijk voor mij is. Familie lijkt zo vanzelfsprekend om rond je te hebben, maar het is zo kostbaar. Ook je bedje, je huisje, en de normen en waarden waarmee je leeft ga je beseffen/waarderen.

Sorry voor mijn Nederlands, het wordt er niet beter op. ;p

Fijne kerstdagen allemaal, alvast een fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar toegewenst xxx.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!