xjaiimm.reismee.nl

Datum voor vertrek prikken!

Hallo allemaal!

Mijn eerste reisblog, ik wou al eerder beginnen, maar ben er nooit aan toegekomen. Ik vond het super fijn om andere blogs te lezen zodat ik mezelf kon voorbereiden op alles wat ging komen!

Helaas ben ik gezakt voor mijn examen vorig jaar met een vijf voor Frans en een vijf voor Engels. Maar nog een jaar de zesde over doen zat er voor mij niet in. Na een paar maanden heel internet door te zoeken voor opties om toch mijn diploma te halen, kwam ik op de site van travelactive. Het leek me super interessant om voor een bepaalde periode naar het buitenland te vertrekken. Ik wilde altijd al graag naar het buitenland en zat zelfs aan backpacken te denken. Helaas was mijn vader nooit zo blij met dat idee als achttien jarig meisje alleen. Deze optie, om als au pair naar het buitenland te gaan, was dus een perfect idee! Toch naar het buitenland (en mijn diploma hopelijk halen) en geen jaar school verspillen. Naar de universiteit kan ik namelijk toch niet zonder een diploma. Dus 6 augustus ging ik naar de opendag in Venray. Voor mij twee uur reizen, aangezien ik uit de buurt van Amsterdam kom. Met nog een aantal andere meiden met hun ouders luisterden we naar de presentatie van de medewerkers van Travelactive. Zij vertelden over hun avonturen in het buitenland. Het klonk allemaal super gaaf, maar toch vond ik het wel erg spannend. Met mijn familie en vrienden heb ik het een tijdje over dit avontuur gehad. Sommigen reageerden super enthousiast, maar natuurlijk waren er ook familieleden die liever hadden dat ik in Nederland bleef. Na een aantal weken twijfelen had ik uiteindelijk toch beslotem mezelf in te schrijven!

Dit ging allemaal helaas niet erg snel. Het liefst was ik meteen vertrokken. Ik had namelijk besloten maar voor een half jaar te blijven en wilde graag terugkomen in mei voor mijn aankomende staatsexamen. Ik moest langs de dokter voor een medische verklaring. Mijn oppasadres vragen voor een Child Care Reference en snel zoeken naar een nieuw adres. Drie jaar lang heb ik bij dezelfde familie opgepast, maar ik moest minimaal twee ervaringen opgeven. Wat achteraf erg logisch is. Ik vind het nu erg jammer dat ik niet heel veel ervaring met kinderen heb en vind het soms toch nog lastig om met bepaalde situaties met kinderen om te gaan. Gelukkig heb ik snel een ander adres gevonden, waar ik nu al een tijdje oppas. Ook werd me aangeboden door de moeder van dit gezin om in haar kinderkleding winkel te werken. Waar ik erg blij mee ben! Hierdoor kom ik in contact met kinderen van allerlei leeftijden en kan ik snel nog wat ervaring opdoen :).

Goed, na het allemaal bij elkaar gezocht te hebben kon ik alles opsturen naar de organisatie en werd ik geaccepteerd voor het programma! Bijna vergeten... Ik moest ook nog een skype interview houden met travelactive. Super spannend! Mijn Engels is echt dramatisch en ik was aan het trillen van de zenuwen. Gelukkig begon het gesprek in het Nederlands en stelde ze me ontzettend op me gemak. Eenmaal begonnen ging het gelukkig goed. Natuurlijk niet perfect, maar ik kon mezelf verstaanbaar maken! Toen was ik dus echt officieel geaccepteerd. Na betaling, werd mijn profiel doorgestuurd naar de partnerorganisatie. Hier kon ik mijn matches zien met verschillende families. Ik was van plan de matches aan mijn familie te laten zien binnen een paar dagen, maar voordat ik er aan toe kwam waren ze al verdwenen. Zo schoot het niet op. In de tussentijd was september al voorbij en ik wilde eind oktober al weg!

Eind september had ik ook de workshop met andere toekomstige au pairs. Deze workshop was vooral veel herhaling van de informatiedag. Wat voor mij wel erg fijn was waren de tips van de andere meiden. Zij vertelden dat als je een familie wilt je gewoon zo snel mogelijk moet reageren en als je geen tijd heb gewoon moet zeggen dat je hun profiel had gezien, nu geen tijd heb maar binnenkort zeker de tijd gaat nemen om het rustig door te nemen.

Begin oktober kreeg ik gelukkig al wat meer matches. Ik had travelactive een berichtje gestuurd dat ik me zorgen maakte en dat ik me misschien beter voor Ierland kon opgeven inplaats van Engeland. Ze vertelden mij de moed niet op te geven en wat berichtjes te sturen naar de partnerorgantisatie.

Gelukkig kreeg ik snel daarna weer een match. Meteen had ik een berichtje gestuurd of ze interesse had in een skype gesprek. Gelukkig kreeg ik een positief berichtje terug en snel daarna hadden we ons eerste skypegesprek. Hier was ik ook ontzettend zenuwachtig voor. Het ging gelukkig super goed. Ze vertelde erg veel en het gesprek verliep heel soepel. Ze vroeg me om binnen twee dagen nog een keer te skypen zodat ze nog wat vragen kon verzinnen. En zo zouden we die aanstaande vrijdag op mijn negentiende verjaardag in de ochtend skypen. Ik had me wekker vroeg gezet zodat ik me nog goed kon voorbereiden, want ook hiervoor gierde de zenuwen door me lijf. Eenmaal na me mail geopend te hebben las ik dat een familielid van haar geen baan meer had en dat ze liever haar in huis nam dan een onbekend iemand. Lekker begin van mijn verjaardag dus haha.

Na een week kwamen er weer nieuwe matches bij en toen ben ik drie families tegelijkertijd gaan mailen voor een skypegesprek. Donderdag avond had ik er een gepland, vrijdagochtend en een andere familie ging op vakantie en daar zou ik later een datum mee afspreken. Het skypegesprek van donderdag was erg leuk. De kinderen waren super druk en enthousiast en ze lieten me het hele huis via skype zien. De moeder vertelde me die volgende dag een mailtje te sturen en er over na te denken. Vrijdagochtend had ik met alle geluk ook een super leuk gesprek. Dit gezin leek me erg rustig en misschien ook een beetje terughoudend, maar met het skypegesprek waren ze supergezellig en hartstikke aardig. Ook dit gesprek verliep vloeiend. Beiden hebben mij gevraagd of ik hun au pair wilde zijn, en vroegen me langer te blijven dan een half jaar, omdat dat toch fijner zou zijn ivm de school van de kinderen. Tot eind juni dus.

Moeilijk om te beslissen dat het was ! Beide families leken me super leuk. De ene wat drukker dan de andere, maar zelf ben ik erg verlegen dus wat zou er dan het beste bij me passen? De drukke zou me overal in meenemen en ik zou snel het gevoel krijgen een deel van de familie te zijn, maar ik zou misschien ook erg terughoudend zijn door hun drukte. De rustige familie leek me meer een familie die gewoon hun leventje leeft, en ik zou bij hun misschien meer van mijn kant moeten laten komen omdat ze niet zoals het drukke gezin op me zouden springen en me overal mee heen zouden nemen, maar me misschien wel prettiger voelen omdat ik me niet overwhelmed zou voelen.

Uiteindelijk heb ik het drukkere gezin een berichtje gestuurd dat ik langer kan blijven en dat ik het erg leuk vind dat ik hun au pair mocht zijn. Na drie dagen had ze nog niet gereageerd en de organisatie heeft mij een aantal keer gebeld met de vraag wat mijn plannen zijn en toen heb ik besloten toch voor het andere gezin te kiezen.

Na een aantal dagen kreeg ik meteen een contract opgestuurd en alles was meteen geregeled. Nu net (vijf minuten geleden) heb ik mijn tweede en misschien ook wel een van de laatste skype gesprekken met het gezin gehad. Nu sprak ik ook met de kinderen die nu erg druk waren. Hun au pair gaat 13 november weg om te reizen en ze vroegen mij om zsm te komen zodat hun au pair mij nog van alles en nog wat kan gaan uitleggen.

Ik begin nou toch wel erg zenuwachtig te worden en schrik ervan dat het allemaal zo snel gaat nu. Snel kijken naar een vlucht vóór 13 nov en afscheid nemen van familie en vrienden.

En ja dan ....

LONDON here I come!!!!

Liefs,

Jamie

Reacties

Reacties

????

????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!