xjaiimm.reismee.nl

Eerste weekend

Hee allemaal!!

Hoe was jullie weekend? Die van mij was behoorlijk druk; Zaterdag zijn de meiden met hun vader voor een dagje naar de vriend van hun vader, Jurgen, gegaan. Dus ik was alleen met de moeder, Helen. Voordat ze vertrokken hebben ze zwemles gehad. Ik ben vrij in het weekend, dus ik kon lekker een beetje uitslapen, of naja uitslapen... voordat ze vertrokken moesten ze wel een paar keer op mijn deur bonken om te kijken of ik wakker werd en vervolgens even gedag te zeggen. Ik heb Florence toen aangekleed, want ik sliep nog in haar kamer en ze was nog in haar pyjama en nadat ze vertrokken waren, ben ik weer in slaap gevallen. Toen ik wakker werd, heb ik snel gedoucht en voor ik het wist waren ze al weer terug. Volgens mij gaan ze elke zaterdag bij een koffieshop met zijn allen wat drinken, en ze vroegen of ik meekwam. Dat heb ik gedaan, gezellig!

Na de koffie hadden ze mij thuis afgezet en zijn ze vertrokken. Helen ging nog even naar de wasserette en kwam lopend thuis. Ze is niet meegegaan zodat ze mij alles een beetje kon laten zien. Super lief van haar, voel me wel een beetje schuldig, omdat het echt een familie uitje voor hun was, maarja... We gingen meteen op pad naar Potney om daar wat boodschappen te doen en voor mij een bankaccount aan te vragen. Helaas waren we alleen te laat voor de bank. Leuk winkelcentrumpje daar, ik zal er morgen heen gaan om zelf me bankaccount te regelen. Na de boodschappen gingen we naar huis om wat te eten en toen kwam Helen met het idee om naar de bios te gaan. Rond vijf uur gingen we dus naar de bioscoop. Naar de film Burnt. Over een kok en zijn restaurant enzo. Aparte film, niet slecht. Daarna zijn we wat mij nando's gaan eten. Ze was blij want Seb, haar man, wilt daar nooit eten. Het was iig een ontzettend gezellige dag en ik vind het zo lief dat ze de tijd neemt om ons kennis met elkaar te laten maken en mij de buurt te laten zien.

Vandaag, zondag, moest Helen helaas werken. Ze vroeg me tijdens het ontbijt of ik van plan was iets te doen of dat ik liever thuis bleef. Ik heb natuurlijk gezegd dat ik graag iets wil doen. We hadden het een beetje over het centrum en waar ik in Londen allemaal al ben geweest. Na het ontbijt ben ik naar boven gegaan om een beetje in het boekje te kijken dat ze me gegeven heb (1000 things to do in London). Even later kwam ze naar boven met een map en toen kwam ze met het idee om naar Leicester Square tegaan. Het is makkelijk bereikbaar en bovendien was ik er al een keer geweest, wat het misschien minder eng maakt. Dus dat is waar ik vandaag heen ben gegaan. Ze heeft me bij het station hammersmith afgezet en ik ben alleen, jawel alleen, naar Leicester Square gegaan en weer terug. Het is een wonder want normaal zou ik nooit ergens alleen heen gaan. Maar het was super leuk. Dit is me eerste stap van me au pair avontuur om zelfstandig te worden denk ik haha. Ik kon het natuurlijk niet laten om te shoppen en heb twee broeken gekocht. Het is ook best gericht op toeristen, en dat gedeelte is gelukkig, in tegenstelling tot het shopgedeeelte wél goedkoop! Dus ik heb wat kaartjes gekocht voor familie en vrienden en een paar toeristachtige dingetjes. Bij het station had ik ook nog wat spullen gekocht die ik zelf niet had meegenomen of in te kleine aantallen, omdat mijn koffer dan te zwaar zou worden. Dus de hele dag heb ik gesleept met een mega shampoo fles, een mega conditionner, en nog wat andere dingetjes. Na een tijdje was ik het zat, want er kwamen steeds meer spullen bij, en toen ben ik teruggegaan. De grap is dat ik bang was te verdwalen op mijn weg daarheen, wat gelukkig niet is gebeurd. Ik raakte wel de weg kwijt drie straten van het huis waar de familie woont vandaan. Typisch ik weer. Nadat ik de bus vanaf het station terug had genomen liep ik de verkeerde kant op. Ik kwam niks tegen wat ik herkende en heb aan iemand op straat gevraagd hoe ik naar de straat van de familie kon komen. Bleek ik er dus heel dichtbij te zijn, maar precies het tegenovergestelde te hebben gedaan; overgestoken wat ik niet niet moest doen en dus de verkeerde kant op. Maaaar.. ik heb het gevonden!

Toen ik thuiskwam was er niemand thuis en ben ik mijn spulletjes gaan opruimen. Na een uurtje kwam ook Helen thuis die meteen aan het eten begon. Ik heb gevraagd of ik haar moest helpen, maar het was niet nodig dus ik was weer naar boven gegaan. Rond acht uur kwam ook de rest thuis en zijn we met zijn allen gaan eten. Ze kookt heerlijk! Het eten is behoorlijk anders dan in Nederland, maar wel echt super lekker! Helaas waren de meiden erg moe van hun weekend en begonnen vervelend te worden... Seb kan dat niet aan dus wilde dat ze naar bed gingen. Ik denk dat hij behoorlijk gestresst is vangwege het hele weekend het ouderschap alleen te dragen. Helen bracht ze met Seb naar bed en ik ging de afwas doen. Het ging goed tot ik perongeluk een van de dure glazen omstootte en brak. Lekker handig weer... Hij was niet boos, maar ik kon wel zien dat hij het echt niet leuk vond. Pff, ik voel me echt een kluns soms.

Nu lekker op bedje dit blog schrijven, en dan maar eens slapen. Het was een druk weekend en morgen moet ik weer 6.30 op!

Lots of love,

Jamie

Reacties

Reacties

Jacolinestolk@online.nl

Hoiiii , ik vind je heel stoer dat je alleen bent gegaan ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!